Beurs / 30.07.2014

IFA 2014: devolo presenteert devolo Home Control en Gigabit Powerline

Denk je aan eenvoudige manieren voor verbinden met internet in huis, dan is devolo iets om aan te denken. Dat heeft de Powerline-pionier onder meer te danken aan dLAN®, het eenvoudige thuisnetwerk via het stroomnetwerk. Twaalf jaar na de eerste dLAN® Powerline-adapter viert devolo tijdens IFA 2014 de introductie van een geheel nieuwe productlijn: devolo Home Control - de eerste doe-het-zelf smart home-oplossing. Vanaf voorjaar 2015 biedt devolo zijn klanten een individuele, op maat gemaakte oplossing voor niet alleen nog meer gemak en veiligheid, maar ook efficiënte energiebesparingen thuis. devolo Home Control heeft een intuïtieve bediening en is te allen tijde te vernieuwen of uit te breiden in bestaande huishoudens. Tegelijkertijd introduceert devolo met de dLAN® 1200+ een nieuwe generatie Gigabit Powerline adapters. Voor het eerst is een bandbreedte van 1,2 Gbps mogelijk via het stroomnetwerk dankzij devolo range+-technologie verbonden met MIMO-technologie.

Bouw je eigen smart home

Bouw je eigen smart home met devolo Home Control. De onderdelen hiervan installeer je zonder hak- en breekwerk of kabels te moeten verleggen. In korte tijd is de installatie afgerond. Eenvoud is de belangrijkste belofte van devolo Home Control. Je begint met een goedkoop starter pakket en stelt daarna je eigen smart home-oplossing samen met een aantal naar wens te combineren componenten. Denk bijvoorbeeld aan bewegingssensoren, rookmelders, radiatorthermostaten en verwisselbare stopcontacten. Het systeem is later probleemloos uit te breiden. Met devolo Home Control kunnen namelijk meer dan tweehonderd componenten tegelijk actief zijn. En daar is geen ingewikkelde hardware-installatie of IT-kennis voor nodig. Bij het installeren, instellen en bedienen kun je altijd rekenen op ondersteuning van de gebruiksvriendelijke ‘my devolo’-app.

Home automation gericht op beveiliging, gemak en energiebesparingen

Bij de lancering van een aantal van de Home Control-componenten richt devolo zich op veiligheid en gemak, naast een lager energieverbruik in huis. Een voorbeeld is het handige warmtebeheersysteem. Hier zijn eenvoudig nieuwe onderdelen aan toe te voegen; instellen per kamer of voor het hele huis tegelijk is binnen de kortste keren gebeurd. Het belangrijkste onderdeel is echter al aanwezig in het huis van iedere toekomstige devolo Home Control-gebruiker: de ideeën voor je eigen smart home-applicaties. Of het nu een koffiemachine is die automatisch tien minuten voor het ontbijt opstart. Of een koelkast in de kelder die je via een sms laat weten dat de deur niet goed dicht zit. Of een switch die het hele huis in nachtmodus zet. Of een bewegingssensor die mensen van huisdieren onderscheidt. De mogelijkheden zijn bijna net zo eindeloos als jouw verbeeldingskracht. Alle componenten zijn vanaf voorjaar 2015 verkrijgbaar in de winkel en online.

Powerline-thuisnetwerk met een snelheid tot wel 1,2 Gbps

devolo presenteert ook de nieuwe Gigabit Powerline-generatie tijdens IFA 2014. Met de dLAN® 1200+-adapter is een supersnel thuisnetwerk met 1.200 Mbps via het stroomnetwerk voor het eerst mogelijk. Hiermee maak je van elk stopcontact meteen een access point voor het gigabit-netwerk. Ideaal voor een supersnelle internetverbinding via VDSL, kabel en glasvezel en voor netwerkcomputers, consumentelektronica en smart home-technologieën. HDTV streamen - zelfs in 3D en 4K - is dus geen probleem meer, zelfs in de meest afgelegen ruimtes. De combinatie van range+-technologie en MIMO zorgt voor grote bandbreedte. Voor het eerst worden een fase- en neutrale geleider en het stroomnet samen gebruikt voor datatransmissie in de gigabit-range.

dLAN® Powerline met MIMO-technologie

In dit geval betekent MIMO: datatransmissie tegelijkertijd via fase- en neutrale geleider en via fasegeleider en stroomnet. Vergeleken met de succesvolle 650-serie van devolo is deze nieuwe technologie twee keer zo snel voor wat betreft datatransmissie via het stroomnet. De devolo dLAN® 1200+ is uitgerust met een Gigabit LAN-verbinding en een geïntegreerd stopcontact. Zo gaan er geen bruikbare stopcontacten in de kamer verloren. De geïntegreerde netfilter garandeert eveneens optimale datatransmissie, aangezien deze een einde maakt aan mogelijke storingen.

De devolo dLAN® 1200+ is verkrijgbaar in de winkel vanaf september 2014. De Starter Kit met twee adapters heeft een adviesprijs van 139,90 euro, een enkele adapter kost 74,90 euro.

Ervaar de nieuwe producten van devolo zelf tijdens IFA

Bekijk Home Control en dLAN® 1200 met eigen ogen bij de stand van devolo in hal 3.2 (standnummer 203). De experts van devolo laten duidelijk zien hoe eenvoudig, goedkoop en snel je je eigen smart home kunt maken.

devolo kijkt ernaar uit je te ontmoeten tijdens IFA. Om een afspraak te maken met Christoph Rösseler, vicepresident Marketing & PR en/of Florian Szigat, PR-manager, mail je naar devolo@lvtpr.com.