Beurs / 23.08.2012

IBC 2012: innovatieve Sat>IP-oplossingen en residentiële triple play-distributie

De International Broadcasting Convention (IBC) behoort met haar 48.000 bezoekers uit meer dan 140 landen tot ’s werelds belangrijkste technologiebeurzen voor de broadcast- en media entertainment-sector. Van 7 tot 11 september 2012 presenteert devolo er haar innovatieve powerline-oplossingen voor Sat>IP en residentiële triple play-distributie aan de bezoekers van de Amsterdamse RAI. In hal 14 op stand 452 van het beursgedeelte ‘Connected World’ toont het Duitse bedrijf naast de meest recente ontwikkelingen in het dLAN® TV Sat productgamma ook nieuwe powerline-adapters met Diversity-techniek voor OEM. Als wereldwijd marktleider in het powerline-segment bouwt devolo een eenvoudig te integreren netwerk via het stroomnet, dat zowel alle triple play-toepassingen als ook Sat>IP-diensten op een betrouwbare manier mogelijk maakt in het ganse huis.

Nieuwe dLAN® TV Sat Multi-Tuner met geïntegreerde 500 Mbps powerline-adapter

devolo breidt met de nieuwe multi-tuner de productreeks dLAN® TV Sat verder uit en ondersteunt de nieuwe Sat>IP-standaard (de certificering wordt verwacht tijdens het vierde kwartaal van 2012). De nieuwe standaardisering voor de IP-gebaseerde satelliet-TV-overdracht maakt de ontvangst mogelijk via settopbox en nu ook via tablet en smartphone. De devolo multi-tuner biedt de ontvangst van twee satellietsignalen, zodat twee verschillende zenders tegelijkertijd afgespeeld of opgenomen kunnen worden op verschillende toestellen. Het systeem is ontworpen met het oog op flexibiliteit en uitbreidbaarheid: twee multi-tuners kunnen parallel gebruikt worden, zodat signalen tegelijkertijd beschikbaar zijn voor maximaal vier toestellen. Voor de overdracht van de tuner naar het eindtoestel of naar een draadloze hotspot gebruikt devolo haar succesvolle dLAN® powerline-techniek: de multi-tuner is immers uitgerust met een geïntegreerde adapter en dient gewoon met het stroomnet verbonden te worden om het signaal voor elk stopcontact in huis toegankelijk te maken. Er wordt uiteraard gebruikt gemaakt van de nieuwste 500 Mbps-technologie, zodat ook 3D-HDTV-overdracht probleemloos kan gebeuren.

Nieuwe Powerline Diversity technologie voor beter powerline netwerkbereik

Met de innovatieve Diversity-technologie garandeert devolo een nog betere verbinding tussen de dLAN® powerline-adapters. Het bijkomende gebruik van de aardingskabels van het stroomnet maakt voor het eerst een datacommunicatie mogelijk via drie in plaats van twee fysieke leidingen. Het resultaat: een nog hogere datatransmissiesnelheid bij maximaal bereik en een verbeterde powerline netwerkbereik in het volledige gebouw. Alle triple play-toepassingen kunnen zo op een betrouwbare manier in elke kamer van het huis geraken. Dankzij de integratie van deze technologie kan devolo de supportinvestering bij haar OEM-klanten aanzienlijk verminderen. Alle nieuwe adapters met Diversity-techniek zijn volledig compatibel met de voorgaande modellen, zodat er geen extra kosten ontstaan tijdens de overgangsperiode.

Nieuwe WiFi-adapter van de dLAN® 500-generatie met 5GHz-ondersteuning

De nieuwe dLAN® 500 AV Wireless+ werd ontworpen als dLAN® powerline-adapter voor ruimtes met veel informatica-apparatuur en consumentenelektronica. Het product biedt maximale connectiviteit en dankzij de officiële WiFi-certificatie absolute compatibiliteit met alle gangbare WLAN-producten. Kabelgebonden, netwerkcompatibele apparaten kunnen rechtstreeks worden aangesloten via drie ethernetpoorten en krijgen zo toegang tot het thuisnetwerk en internet. De geïntegreerde WLAN-oplossing biedt een optimale verbinding naar notebooks, smartphones en tablets. Door de Wireless N-standaard en de geïntegreerde MIMO-antenne is er steeds een hogesnelheidsverbinding voor alle mobiele eindapparaten beschikbaar. De adapter ondersteunt daarbij naar keuze zowel het 2,4 GHz- alsook het 5 GHz-frequentiebereik. De dLAN® 500 AV Wireless+ is ideaal voor gebruik in de woon- en werkkamer waar mobiele toestellen vaak gebruikt worden: in tegenstelling tot conventionele WLAN-routeroplossingen zorgt deze oplossing voor optimale draadloze ontvangst in deze ruimtes. De dLAN® 500 AV Wireless+ behoort tot de nieuwste dLAN® 500-generatie die hoge overdrachtssnelheden biedt. Het geïntegreerde stopcontact met netfilter optimaliseert de gegevensdoorvoer en verhindert storingen.

Internet via LTE: eenvoudige netwerkverbinding met powerline

LTE is de nieuwe standaard voor snel breedbandinternet via het mobiele netwerk.Met de dLAN® LTE Router van devolo kan men deze internettoegang op een eenvoudige manier in het netwerk opnemen. Extra dLAN®-adapters verbinden alle gewenste informatica-apparatuur en consumentenelektronica met het mobiele breedbandnetwerk in huis. De flexibiliteit van de powerline-techniek maakt bovendien een ideale plaatsing in het huis mogelijk, zodat een optimale LTE-ontvangst gegarandeerd is. De eenvoudig te installeren dLAN® LTE-adapter met USB-aansluiting ondersteunt alle LTE- en UMT-sticks, alsook draadloze breedbandstandaarden voor het mobiele netwerk (LTE800, LTE1800, LTE2600, UMTS en GSM).

Bezoek devolo tijdens de IBC in hal 14, standnummer 452, om meer te weten te komen over de nieuwste dLAN® powerline-oplossingen.

*Sat to IP = satelliettelevisiesignalen worden omgevormd voor weergave op TV-toestellen, tablets,... met een internetverbinding