Consumenten / 09.05.2012

Hou makkelijk een oogje in het zeil op je thuisnetwerk met de nieuwe dLAN® 500 Avsmart+

devolo maakt het beheer van een dLAN®-thuisnetwerk nu nog comfortabeler met de nieuwe powerline-adapter dLAN® 500 AVsmart+: alle belangrijke informatie over het thuisnetwerk via het stroomnetwerk kan nu rechtstreeks afgelezen worden op de geïntegreerde statusdisplay. Een ingebouwd stopcontact laat bovendien een rechtstreekse aansluiting van eindapparatuur en verdeelstekkers toe. Dankzij de Dynamic PowerSave-technologie is de adapter ook nog eens bijzonder energie-efficiënt.

devolo maakt het je graag gemakkelijk. Met het dLAN®-thuisnetwerk via de stroomleidingen in huis worden computers en entertainment elektronica in een handomdraai met elkaar en met het internet verbonden. Nu wordt het eenvoudig te installeren dLAN®-thuisnetwerk nog een stuk comfortabeler. De dLAN® 500 AVsmart+ beschikt als eerste powerline-adapter van de dLAN® 500-generatie over een Smart Screen, een display op de adapter, die alle belangrijke informatie over de adapter en het thuisnetwerk op een overzichtelijke manier weergeeft.

Geïntegreerde statusdisplay Smart Screen op de adapter

Met de gratis netwerksoftware dLAN® Cockpit biedt devolo als enige powerline-fabrikant een eenvoudig te bedienen statussoftware voor het thuisnetwerk via de stroomleiding. Vele gebruikers willen echter alle relevante informatie kunnen zien zonder computer. Dankzij de geïntegreerde Smart Screen is de netwerkstatus heel eenvoudig rechtstreeks op de adapter af te lezen. Het overzichtelijke display toont naast de drie symbolen, die de werking van de adapter weergeven, ook de verbindingskwaliteit met de andere powerline-adapters die zich in het netwerk bevinden. Bovendien is ook zichtbaar of het bij de aangetoonde dLAN®-adapters om een standaardmodel gaat, dan wel om een model met bijkomende WLAN-functionaliteit of een TV-Sat-adapter. Zo is onmiddellijk duidelijk, hoeveel adapters in het thuisnetwerk actief zijn en hoe goed de powerline-techniek binnen de eigen vier muren werkt.

„De integratie van dLAN® Smart Screen is uiteindelijk een logisch gevolg“, aldus Heiko Harbers, voorzitter van de raad van bestuur van devolo AG. “Aangezien voor de installatie van het dLAN®-thuisnetwerk computers overbodig zijn, spreekt het voor zich dat die ook overbodig zijn voor de controle van het thuisnetwerk. Bovendien wordt dLAN® intussen heel vaak gebruikt om entertainment elektronica onderling te verbinden, zodat controle via een PC niet mogelijk is.”

Snelle & veilige verbinding - met dLAN® zonder uitgebreide configuratie

devolo kiest bij dLAN® 500 consequent voor de „plug & go“-filosofie. Zo is voor de installatie van de dLAN® 500 AVsmart+ geen uitgebreide configuratie nodig. De adapters dienen slechts in het stopcontact te worden gestoken en via de meegeleverde ethernetkabel verbonden te worden met een netwerkapparaat respectievelijk met de DSL-router. Met slechts een druk op de encryptieknop op de adapter wordt een veilige, stabiele en snelle verbinding opgezet tot 500 Mbps. Net als de dLAN® 500 AVplus beschikt ook de dLAN® 500 AVsmart+ over een ingebouwd stopcontact - op die manier gaat geen enkele stroomaansluiting in de kamer verloren. De ingebouwde netfilter optimaliseert bovendien de gegevensdoorvoer in het dLAN®-thuisnetwerk.

Automatische energiebesparing met Dynamic PowerSave-techniek

De dLAN® 500 AVsmart+ technologie is extreem energiebesparend. Dankzij Dynamic PowerSave schakelt de powerline-adapter automatisch over in de gepatenteerde deep-sleep modus wanneer hij niet gebruikt wordt - zo verbruikt hij nog slechts 0,5 Watt. Wordt het netwerkapparaat dat met de adapter is verbonden, ingeschakeld of via het netwerk bereikt, dan activeert de adapter zichzelf automatisch. Zo wordt intelligent energie besparen heel eenvoudig.

De devolo dLAN® 500 AVsmart+ is beschikbaar in de handel vanaf eind mei en wordt aangeboden als losse adapter of als Starter Kit (pakket met twee adapters). De richtprijs voor de dLAN® 500 AVsmart+ is 79,90 EUR, de Starter Kit heeft een richtprijs van 149,90 EUR.