Consumenten / 09.02.2010

devolo toont nieuwe generatie dLAN®- adapters van 500Mbps op CeBIT 2010

devolo AG, de wereldwijde marktleider op gebied van powerline-technologie, stelt op CeBIT 2010 de nieuwste generatie dLAN®-adapters voor. De nieuwe dLAN®-adapters bieden een overdrachtsnelheid van 500 Mbps en is gebaseerd op de komende internationale powerline-standaard, IEEE P1901. Daarnaast zal devolo de huidige dLAN® 200 AV-serie verder uitbreiden. Met de dLAN 200® AV Wireless N-adapter voeg je heel eenvoudig een WLAN toe aan het stroomnetwerk. De dLAN® 200 AV USB Extender is een slimme oplossing om snel USB-apparaten aan te sluiten.

De adapters, die nu al in overeenstemming zijn met de komende internationale IEEE P1901 powerline-standaard, bieden zowel een hogere overdrachtsnelheid van 500 Mbps als een groter bereik. Deze standaard maakt het mogelijk om tot vier HDTV-kanalen gelijktijdig over het thuisnetwerk te versturen. De nieuwe adapters zijn bovendien neerwaarts compatibel waardoor ze samen met dLAN® 200 AV-adapters in een stroomnetwerk kunnen worden geplaatst. Tijdens de ontwikkeling hield devolo eveneens rekening met de FTTx-inspanningen van internet service providers, die in de nabije toekomst 100 Mbps breedband internet willen aanbieden aan de Europese consument. De eerste dLAN®-producten uitgerust met 500 Mbps worden in september 2010 geïntroduceerd.

De dLAN® 200 AV Wireless N vervolledigt devolo‘s dLAN® 200 AV portfolio. De compacte dLAN®-adapter is uitgerust met ingebouwde WLAN-antennes waarmee consumenten heel snel en eenvoudig een WLAN kunnen opzetten voor draadloos surfen in een dLAN®-netwerk. Dankzij de ondersteuning van de snelle WiFi-N-standaard wordt de volledige dLAN®-bandbreedte van 200 Mbps gebruikt. Bovendien heeft de dLAN® 200 AV Wireless N drie Ethernetaansluitingen waardoor het een ideaal product is om meerdere netwerkcompatibele apparaten op één dLAN®-adapter aan te sluiten.

De dLAN® 200 AV-USB-Extender is een praktische dLAN®-adapter. Op de plaats van de ethernetinterface bevindt zich nu een USB-poort, waarmee USB-apparaten zoals printers, harde schijven of webcams eenvoudig kunnen worden geïntegreerd in het dLAN®-thuisnetwerk.

devolo toont op CeBIT ook zijn huidige productgamma, waaronder de dLAN® 200 AVmini met een dikte van slechts 29mm, en de dLAN® 200 AVsmart+, ’s werelds eerste stroomnetwerkadapter met dLAN® Screen, een LCD-statusdisplay die de installatie en monitoring van het dLAN® netwerk heel eenvoudig maakt. "Met de exclusieve voorstelling van onze nieuwe generatie dLAN®-adapters, tonen we aan dat dLAN® de ideale oplossing is voor de huidige en de toekomstige thuisnetwerken,” vertelt Heiko Harbers, CEO bij devolo AG. “Dankzij de internationale powerline-standaard IEEE P1901 en onze 3 jaar garantie, bieden we retailers de zekerheid die ze niet snel bij andere fabrikanten zullen vinden. Daarnaast hebben we onze dLAN® 200 AV-gamma vervolledigd met vernieuwende adapters zoals de dLAN® 200 AV Wireless N en de dLAN® 200 AV USB Extender”, voegt Harbers er aan toe. “Steeds meer mensen vertrouwen op dLAN® voor hun thuisnetwerk. Ze willen een handige oplossing voor het opzetten van een WLAN in hun huis en willen USB-apparaten zoals printers of harde schijven rechtstreeks aansluiten op het dLAN®-netwerk.”

Praktisch

Alle nieuwigheden worden voorgesteld op de devolo-stand D24 in hal 15 tijdens CeBIT 2010 van 2 tot 6 maart 2010.