Beurs / 24.02.2009

devolo stelt professionele HomePlug-oplossingen voor

devolo AG, wereldwijd marktleider op gebied van HomePlug-technologie, introduceert twee nieuwe dLAN®-vernieuwingen voor professionele gebruikers: de dLAN® 200 AVpro WP en de dLAN® 200 AVpro host wireless N. Deze nieuwe producten voor kleine en middelgrote HFC-netwerken maken het onder andere mogelijk om WLAN te integreren in de HomePlug-infrastructuur.

dLAN® 200 AVpro WP: een vernuftig ontwerp met een verbeterd prestatievermogen

De devolo dLAN® 200 AVpro WP laat HomePlug-gebruik toe, zelfs wanneer er maar enkele stopcontacten beschikbaar zijn. Dankzij het geïntegreerde stopcontact kan een extra elektrisch apparaat of een stekkerdoos probleemloos worden aangesloten op de dLAN®-adapter, net als bij een gewoon stopcontact.

De dLAN® 200 AVpro WP beschikt over een vernuftig ontwerp en is uitgerust met een geïntegreerde netfilter die de interferenties in het stroomnetwerk helpt te verminderen en de transmissiekwaliteit verbetert. De status en de kwaliteit van de bandbreedte kan meteen worden afgelezen op de LED-indictator op de adapter.

Dankzij de schaalbare upgrades, kunnen tot 63 ‘slaves’ worden geïmplementeerd per ‘master’. Professionele functies zoals Quality of Service (QoS) voor automatische data prioritering en duidelijke configuratieopties zoals ‘notching’ (optie om storingen te vermijden) en ‘output power’ zijn volledig geïntegreerd. Een afstandsbediening is beschikbaar bij devolo’s management software dLAN® 200 AVmanager v2.

dLAN® 200 AVpro host wireless N: eenvoudige WLAN-integratie voor HomePlug- netwerken

De dLAN® 200 AVpro host wireless N maakt het mogelijk om op maat gemaakte HomePlug-netwerkoplossingen voor coaxiale, elektrische of telefoonlijnen met doorvoersnelheden tot 200Mbps te creëren. Eén enkel toestel kan gesegmenteerde groottes aan tot maximaal 253 slaves. De geïntegreerde WLAN-technologie met de standaardnormen B, G en N laten gebruikers toe om het toestel te gebruiken als WLAN-access point, bridge of client.

Tijdens de ontwikkeling werd extra rekening gehouden met een eenvoudige en snelle installatie, zonder rekening te moeten houden met nieuwe bedrading. Bovendien moet je bij het integreren van de dLAN® 200 AVpro host wireless N geen aanpassingen maken aan het antennenetwerk. Besturing vanop afstand via SNMP of een Web interface bespaart tijd en kosten.

De toepassingsgebieden voor de dLAN® 200 AVpro host wireless N gaan van kleine tot middelgrote HFC-netwerken en van satellietgestuurde distributiesystemen en satelliet IF- distributie tot breedband-kabel-distributie voor gemeenschappelijke service-providers en breedbandkabel-distributiesystemen in residentiële gebouwen. devolo mikt met deze oplossing op onder andere middelgrote- en grote hotels, bouwbedrijven, expeditie- en transportfirma’s, providers van alarmsystemen en publieke- en privé-instellingen zoals scholen, rusthuizen en ziekenhuizen. "Met de komst van de nieuwe professionele HomePlug-oplossingen komen we tegemoet aan de wensen van onze zakelijke klanten die snel en eenvoudig een netwerk willen opbouwen of integreren”, vertelt Heiko Harbers, CEO van devolo. "Met de integratie van WLAN, maken we de HomePlug-technologie nog interessanter voor de professionele gebruiker en blijven we onze marktpositie verder verstevigen”, voegt hij er aan toe.De Business solutions van devolo worden in België voortaan exclusief verdeeld door SafeStore in Ranst (www.safe-store.be).