Beurs / 27.02.2014

devolo op TV Connect 2014: powerline-innovaties en sneak preview van Home Control-portfolio

devolo introduceert nieuwe powerline-producten en -oplossingen voor internetserviceproviders en telecomproviders tijdens de beurs TV Connect 2014, gehouden in Londen van 18 tot en met 20 maart 2014. De focus ligt hier op eenvoudige thuisnetwerken. De powerline-oplossingen maken triple play-producten, zoals IPTV, breedband internet en VoIP, in elke kamer in huis beschikbaar. Op de beurs introduceert devolo de eerste OEM-modellen met range+-technologie (patent is in aanvraag) voor maximale overdrachtscapaciteit. Daarnaast laat het bedrijf twee productvarianten zien die ook zijn uitgerust met een wifi-toegangspunt in de vorm van de PLC 500 WiFi en de PLC 500+ WiFi. Allesomvattende ondersteuning van het TR069-protocol zorgt ervoor dat devolo-producten eenvoudig te bedienen zijn. Op TV Connect geeft devolo ook een sneak preview van het nieuwe Home Control-portfolio.

Nieuwe-generatie powerline als IPTV-bridge met maximaal bereik

Met devolo-producten bieden internetserviceproviders, telecomproviders en kabelaars hun klanten een eenvoudige oplossing om in elke kamer in hun huis van triple play gebruik te kunnen maken. Powerline-technologie zorgt ervoor dat de elektrische bedrading in een huis te gebruiken is als netwerkkabel, wat breedbandinternet, IPTV en VoIP overal in huis beschikbaar maakt. Door de ‘Quality of Service’-prestatieoptie zijn devolo-adapters optimaal geschikt voor in-huis distributie van IPTV. Automatische dataprioritering zorgt voor vloeiende overdracht van realtime-diensten.

range+-technologie biedt de beste verbinding

devolo introduceert twee nieuwe adaptervarianten op TV Connect 2014: de PLC 650+ en de PLC 550 duo+. Deze apparaten vertrouwen op range+-technologie waar momenteel patent voor wordt aangevraagd. Deze technologie maakt powerline-datacommunicatie mogelijk over alle drie de fysieke lijnen in een elektrisch circuit. Dit zorgt voor maximale overdrachtscapaciteit voor een snelle en stabiele verbinding. Terwijl de PLC 650+ vertrouwt op de Qualcomm 7450 high-speed chip, is de PLC 550 duo+ een meer betaalbare instap-oplossing. Beide oplossingen beschikken over een geïntegreerde stekker inclusief een netfilter. De PLC 550 duo+ heeft twee netwerkpoorten.

PLC 500 WiFi en PLC 500+ WiFi OEM-modellen - powerline en wifi komen samen

devolo levert twee netwerkadapters met een geïntegreerde wifi-poort: de PLC 500 WiFi en PLC 500+ WiFi. Je kunt er zelfs draadloos terminal-apparaten als smartphones, tablets en laptops mee verbinden. De PLC 500 WiFi is ontwikkeld als betaalbaar wifi-toegangspunt. Naast ondersteuning van de wifi N-standaard, biedt het ook netwerkverbinding voor bekabelde apparaten. Als thuis-netwerkcentrum biedt de PLC 500+ WiFi drie Ethernetpoorten en WiFi N met interne antennes in een MIMO-opstelling.De adapter heeft ook een geïntegreerde stekker met netfilter, waardoor directe verbinding met terminalapparaten of stekkerdozen mogelijk is.

Ondersteuning voor het TR069 remote maintenance protocol, IEEE 1905.1-geschikt

Met de allesomvattende ondersteuning van het TR069-protocol maakt devolo ondersteuning van zijn OEM-producten eenvoudig. TR069 maakt analyse op afstand mogelijk voor internetserviceproviders - helemaal tot de PLC-adapter. Daarnaast zijn centraal gecontroleerde firmware-updates uit te voeren om reeds geïnstalleerde powerline-adapters te updaten met nieuwe functies en diensten op locatie van de klant - thuis dus. Alle nieuwe devolo-adapters zijn ook geschikt voor de nieuwe IEEE 1905.1 standaard.

Sneak preview van het nieuwe devolo Home Control-portfolio

Naast de nieuwe powerline-netwerkoplossingen, laat devolo bezoekers van TV Connect 2014 ook vast een glimp opvangen van het nieuwe Home Control-portfolio. Deze productserie voegt een nieuwe dimensie toe aan de home networking-producten van devolo. Veiligheid, gemak en energiebesparing zijn hiervoor de sleutelwoorden. devolo Home Control-producten komen beschikbaar in de tweede helft van 2014.

devolo is te vinden op stand nummer 129 in de Grand Hall. Jörg Baumann en Sven Pohl zijn aanwezig om bezoekers alles te vertellen over devolo’s innovaties. Voor een afspraak met een van hen, neem contact op met Naomi of Michael via [email protected]