Consumenten / 08.11.2012

Alle devolo dLAN® powerline-producten compatibel met Windows 8

devolo’s dLAN® powerline-producten zijn nu ook geschikt voor Windows 8. Alle actuele adapters van de dLAN® 200- en dLAN® 500-serie kunnen met de nieuwste versie van het Microsoft besturingssysteem gebruikt worden. Daarbij geldt de compatibiliteit zowel voor de 32 Bit- als voor de 64 Bit-variant van Windows 8.

Met een omvangrijke ondersteuning van Windows 8 maakt devolo voor alle dLAN® powerline-gebruikers een naadloze overgang mogelijk op het nieuwe besturingssysteem van Microsoft. Vele dLAN®-adapters die momenteel in de handel worden aangeboden, dragen reeds het logo van Windows 8 en zijn bijgevolg direct onder Windows 8 te gebruiken. devolo raadt alle gebruikers van dLAN® 200- of dLAN® 500-thuisnetwerken aan ervoor te zorgen dat alle dLAN®-adapters uitgerust zijn met de nieuwste firmware vooraleer een update te doen naar de laatste versie van Windows.

dLAN® Cockpit is Windows 8 compatibel

dLAN® Cockpit geeft alle gebruikers van dLAN® powerline een direct overzicht van de netwerkstatus en de verbindingskwaliteit. De grafisch aantrekkelijke software toont de snelheid van de gegevensoverdracht tussen de adapters aan en biedt bovendien omvangrijke beveiligingsinstellingen voor het dLAN®-thuisnetwerk. De actuele versie van deze gratis tool kan men downloaden op de devolo website.

In de voorbije maanden hebben we omvangrijke tests uitgevoerd om een onmiddellijke overstap voor onze klanten mogelijk te maken bij de release van Windows 8", aldus Heiko Harbers, CEO van devolo AG. "Dit is voornamelijk bedoeld voor onze bestaande klanten, aan wie we gratis updates voor volledige compatibiliteit met Windows 8 aanbieden zoals gewenst."

De software dLAN® Cockpit en de actuele firmware voor dLAN® powerline-adapters zijn gratis te downloaden op www.devolo.be/cockpit.